پزشک سرای بلاگ

ساخت وبلاگ
به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از گذشت 17 سال ایستگاه فضایی بین‌المللی برای 100 هزارمین بار توانست یک دور کامل در مدار پایین زمین بزند، این ایستگاه که از سال 2000 گردش خود به دور زمین را آغاز کرده حدود چهار میلیارد و 254 میلیون و 46 هزار و 974 کیلومتر معادل 10 بار سفر به مریخ را طی کرده است. 
4میلیارد کیلومترطول پیمایش ایستگاه فضایی بین المللی تاکنون/100هزارمین بار چرخش ایستگاه فضایی بین المللی به دور زمین

ایستگاه فضایی بین المللی برای اولین بار در سال 1998 راه اندازی شد و امروزه به عنوان تنها پایگاه قابل سکونت انسان در فراز جو زمین است. 


اندازه این ایستگاه نزدیک به یک زمین فوتبال آمریکایی است در حدود 222 فضانورد در طول اقامت خود بیش از هزار و 200 مطالعه اعم از تحقیقاتی در مورد چاپگرهای سه بعدی تا اثر بی وزنی بر روی دوقلوها را انجام دادند. 
4میلیارد کیلومترطول پیمایش ایستگاه فضایی بین المللی تاکنون/100هزارمین بار چرخش ایستگاه فضایی بین المللی به دور زمین

با وجود رشد و پیشرفت فناوری به خصوص در این ایستگاه، زباله های فضایی نیز رشد چشمگیری داشته‌اند تا جایی که تخمین زده شده که حدود 12 هزار زباله فضایی در سایز 10 سانتی متر و با سرعت 15 کیلومتر در ثانیه در حال گردش هستند. 

به همین دلیل ممکن است اپراتورهای ایستگاه فضایی در طول ماموریت‌ها مجبور شوند برای جلوگیری از برخوردهای فاجعه آور با این زباله ها مدار حرکتی خود را تغییر دهند. 

4میلیارد کیلومترطول پیمایش ایستگاه فضایی بین المللی تاکنون/100هزارمین بار چرخش ایستگاه فضایی بین المللی به دور زمین

ایستگاه فضایی بین المللی را می توان با چشم غیر مسلح مانند حرکت ستاره دنباله دار یا یک هواپیما در آسمان دید، پژوهش‌ها در این ایستگاه به منظور پیشرفت ماموریت آینده ناسا (سفر انسان ها به مریخ) ادامه دارد. 

در ادامه تعدادی عکس که از ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده را مشاهده می کنید. 

انتهای پیام/

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 112 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:20

مهرداد حمیدی معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص بودجه امسال تربیت بدنی گفت: در پیش‌نویس لایحه 100 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و به محض اینکه این مبلغ در مجلس تصویب شود، پس از ابلاغ آن اقدامات مربوطه در حوزه تربیت بدنی اجرایی می‌شود.

وی عنوان کرد: منتظر تصویب اعتبارات در مجلس هستیم تا برنامه‌های در نظر گرفته به طور کامل انجام شود البته اکنون با یک دوازدهم این مبلغ و بر مبنای بودجه سال گذشته اعتبارات برای برنامه‌ها هزینه می‌شود.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش اظهار کرد: تا سال گذشته هزینه‌ها به صورت برنامه‌ای در نظر گرفته می‌شد اما اکنون در قالب بودجه عمل می‌کنیم و بر همین اساس برنامه‌های در نظر شده را اجرایی کردیم تا به طور کامل ردیف بودجه به برنامه‌ها اختصاص یابد.

حمیدی با اشاره به اینکه برای اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌های بسیاری در نظر گرفته شده، بیان کرد: همایش‌های بسیاری در استان‌های سراسر کشور برای هر چه بهتر برگزار شدن اوقات فراغت دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی در خصوص زمان مشخص شدن وضعیت بودجه گفت: احتمالا تا هفته آینده وضعیت بودجه و میزان تخصیص اعتبارات مشخص می‌شود و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم صد در صد اعتبار تخصیص یافته را دریافت کنیم چرا که اعتبارات به صورت سه ماهه به مراجع ذیربط پرداخت می‌شود. 

انتهای پیام/

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 79 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:20

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بسیاری افراد به منظور بدن سازی و افزایش زیبایی بدن خود به کمک ماهیچه‌سازی حجم بدن خود را افزایش داده و به پروتئین‌ها و پودرهای بدن سازی حجم دهنده ماهیچه‌ها متوسل می‌شوند. این در حالی است که این مواد تاثیرات گذرا و موقتی دارند و با سلامتی افراد تا پای جان بازی می‌کنند.

مطالعه‌ای جدید نشان داده مصرف سطح بالایی از پروتئین ممکن است عواقب منفی بر سلامتی داشته و منجر به چاقی، تحلیل استخوان، آسیب‌های کلیوی و کم شدن آب بدن می‌شود. شکی نیست که برای ماهیچه سازی پروتئین لازم است و پروتئین نقش مهمی را در عملکرد قسمت‌های مختلف بدن ایفا می‌کند اما هر مقدار پروتیئن که وارد بدن شود مقدار محدودی ماهیچه‌سازی انجام می‌شود و با افزایش مقدار آن نتیجه‌ای دیگری جز رسوب پروتئین‌های اضافی در بدن ندارد.

علاوه بر این، تنها وارد شدن پروتئین به بدن نمی‌تواند به تنهایی ماهیچه‌سازی کند بلکه باید از آن پروتئین در بدن استفاده شود بدین صورت که وجود پروتئین در بدن در کنار انجام فعالیت‌های ورزشی منظم و مرتب موثر واقع می‌شود و اگر در خانه بنشینید و حجم بالایی از پودرهای پروتئینی را وارد بدن خود کنید تنها به سلامتی‌تان آسیب زده‌اید.

گفتنی است که بهترین منبع پروتئین منابع غذایی سرشار از آن است و بهتر است که با مکمل‌های غذایی حاوی کربوهیدرات مصرف شود. با انجام فعالیت‌های بدنی منظم و پیروی از برنامه غذایی سالم و مغذی می‌توان اصولی بدن سازی کرد اما مشکل از آنجا شروع می‌شود که بسیاری افراد ترجیح می‌دهند بدون تلاش و در کوتاه ترین زمان ممکن به هدف خود برسند که بسیار نادرست است.

منبع: The Health Cite

Calories Secrets

انتهای پیام/

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 81 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:20


سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، پرونده الکترونیک، بازرسی هوشمندانه و پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان را از برنامه‌های عملیاتی این سازمان در بخش بیمه‌ای عنوان و تصریح کرد: این برنامه‌ها مبتنی بر استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین اطلاعاتی است.

به گزارش آنا از سازمان تامین اجتماعی، سید تقی نوربخش در همایش تخصصی تبیین راهبردهای بیمه‌ای سازمان در سال 95 که با حضور مدیران ارشد و استانی تامین اجتماعی برگزار شد،گفت: اجرای این برنامه‌ها علاوه بر اینکه یک وظیفه اداری است، به عنوان یک عهد و میثاق حرفه‌ای و کار جهادی مورد توجه کارکنان و مدیران این سازمان قرار دارد.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی یک پیکره واحد است که میان بخش‌های بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی آن تفکیکی وجود ندارد و تمامی اجزای این سازمان در جهت خدمت به بیمه شدگان و بازنشستگان حرکت می‌‌کنند.

نوربخش پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان را به عنوان یکی از برنامه‌های عملیاتی این سازمان عنوان کرد و گفت: مراحل عملیاتی این طرح انجام شده و در هفته تامین اجتماعی(19 تا 25 تیر) به طور کامل اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: بازرسی هوشمند واحدهای اجرایی از برنامه‌هایی است که آثار خوبی به همراه خواهد داشت. امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این طرح فراهم می‌شود.

وی از تلاش‌های مدیران و کارکنان این سازمان برای ارتقای خدمات به ذینفعان تقدیر و تشکر کرد و با بیان اینکه سال گذشته برنامه راهبردی این سازمان تهیه شد، اظهار کرد: این سازمان برای رسیدن به اهداف، برنامه‌های مشخصی دارد.

وی گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد بیمه‌های اجتماعی در سال جاری به جدیت پیگیری می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: در سال گذشته بودجه این سازمان و اهداف مورد نظر کاملاً محقق شد. برای وصول درآمدهای حق بیمه با کارفرمایان و تولیدکنندگان نیز همکاری کامل انجام شد تا آنها بتوانند به اشتغال و تولید در کشور بپردازند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی مورد تایید مقامات عالی کشور است، گفت:اکنون این سازمان قابل اتکاترین بنگاه اقتصادی در کشور است. این سازمان با بخش‌های مختلف اقتصادی کشور در ارتباط است و می‌تواند در جذب سرمایه خارجی نیز موثر باشد و سرمایه گذاران خارجی نیز از همکاری با سازمان تامین اجتماعی استقبال می کنند.

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 292 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:16

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نارگیل یکی از میوه‌های خوش طعم و پرطرفدار میان افراد است که محتوا، روغن و آب آن قابل مصرف است. متاسفانه بسیاری از افراد از خواص بی شمار آب نارگیل آگاهی ندارند. آب نارگیل سرشار از پتاسیم، منیزیم، پروتئین، فیبر، منگنز، ویتامین ث و کلسیم است.

می‌توان از آب این میوه هم به صورت خوراکی استفاده کرد و هم از آن ماسک صورت تهیه کرد. به طور کلی مهم ترین خواص آب نارگیل از این قرار است:

افزایش انرژی بدن

پیشگیری از اختلالات قلبی عروقی

کنترل فشار خون

تسریع زمان درمان زخم‌ها و جراحت‌ها

تقویت فولیکول‌های مو

رفع خستگی  

مهار سردرد

سم زدایی از معده

درمان جوش و آکنه

تقویت دستگاه گوارش

بهبود هضم غذا 

پیشگیری از سوء هاضمه

درمان بیماری‌های کلیوی

تقویت سیستم ایمنی بدن

تقویت حافظه

پیشگیری از بیماری آلزایمر و دمانس

خاصیت ضد قارچ، ضد میکروب و ضد عفونی کننده

پیشگیری از اسهال

درمان یبوست و بواسیر

شفاف و درخشان کردن پوست

منبع: Healthy Food House

انتهای پیام/

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 92 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:16

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، هدف از سفر به جنوب کشور را، بررسی وضعیت بهداشتی و درمانی و همراهی با کاروان نورآوران سلامت عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه حضور در روستای جنگه شهرستان ایذه، اظهار داشت: حدود ۵ سال پیش در قالب کاروان نورآوران سلامت به این مناطق آمده بودم و وضعیت مردم آنگونه که انتظار داشتیم، بهبود پیدا نکرده اما تنها بخشی که در این مناطق حضور فعال دارند، همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان هستند.

وی به رضایتمندی بالای مردم این منطقه از خدمات بهداشتی و درمانی تاکید کرد و افزود: خدمات مورد نیازی که باید به مردم مناطق محروم ارائه شود، اندک است در حالی که اقدامات بسیار خوبی از نظر خدمات بهداشتی و درمانی در این مناطق مانند دسترسی به پزشک و متخصص، ماما، دارو در شهرستان ایذه انجام شده اما کمبودهای آنان مانند راه اندازی پایگاه اورژانس و شبانه روزی شدن مرکز بهداشت به زودی برطرف خواهد شد.

هاشمی ابراز امیدواری کرد که در سال های آینده و در قالب سفرهای غیرکاری در مناطق محرومی همچون شمال خوزستان مجددا حضور یابد.

وی با بیان اینکه وضعیت بهداشتی و درمانی این منطقه در مقایسه با دو سال گذشته، تفاوت قابل ملاحظه ای کرده است، افزود: بخشی از کار در مناطق محروم متوجه سایر دستگاه های اجرایی است زیرا بسیاری از روستاهای این منطقه فاقد راه ارتباطی و دسترسی به خدمات و آب آشامیدنی مناسب است و بار بیماری های آن به حوزه سلامت تحمیل می شود.

هاشمی بر لزوم ساخت مراکز جامع خدمات سلامت، تکمیل خانه های بهداشت مورد نیاز، تامین نیروی انسانی در سال جاری در این مناطق تاکید کرد و گفت: بیمارستان دوم شهرستان ایذه را بازسازی می کنیم و خوشبختانه اکثر تخصص ها غیر از جراح مغز در این شهرستان حضور دارند که امیدواریم ابتدا تجهیزات مورد نیاز تامین شود و پس از آن جراح مغز نیز در منطقه حضور یابد.

وزیر بهداشت از راه اندازی دستگاه سی تی سی اسکن در شهرستان ایذه از هفته آینده خبر داد و افزود: مردم از خدمات حوزه سلامت رضایت نسبی دارند و امیدواریم که کمتر بیمار شوند و به ما مراجعه کنند.

وی به اقدامات ارزنده بهداشتی و درمانی در خوزستان اشاره کرد و گفت: استان خوزستان به دلیل جنگ تحمیلی عقب ماندگی های زیادی پیدا کرد و از سوی دیگر منبع آلودگی های زیست محیطی نیز است که بیماری های زیاد ناشی از آن به حوزه سلامت تحمیل می شود و انتظار این است که به استان خوزستان بیشتر از سایر مناطق کشور توجه شود.

وزیر بهداشت در پایان با بیان اینکه سفرهای متعددی به خوزستان داشته ام، خاطرنشان کرد: سفرهایی که به این استان داشته ام، بی نتیجه نبوده اما اگر هماهنگی بیشتری بود، اثربخشی آن افزایش می یافت بنابراین امیدواریم در سال پایانی دولت یازدهم بتوانیم اقدامات بهتری در این استان انجام چشم پزشکی، دکتر سید حسن هاشمی ،وزیر بهداشت

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 66 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:16

سلامت نیوز:وکیل مدافع سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه به منظور بررسی ادعاهای مطرح شده از سوی سعید مرتضوی، کارشناس دادگستری در تامین اجتماعی حضور یافته و مشغول بررسی اسناد و مدارک است، گفت: به علت حجم بالای این پرونده بررسی‌ها هنوز به پایان نرسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،مجتبی نظری با اشاره به آخرین وضع بخش دوم پرونده تأمین اجتماعی اظهار کرد: پرونده به دادسرا بازگشته و با دستور بازپرس پرونده و پرداخت 20 میلیون تومان از سوی تامین اجتماعی برای بررسی پرونده توسط کارشناس، هم‌اکنون نیز پرونده در اختیار کارشناس دادگستری قرار داده شده است تا بررسی‌های لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه با آماده شدن گزارش کارشناس، پرونده دوباره به دادگاه باز می‌گردد، اضافه کرد: کارشناس در سازمان تأمین اجتماعی حضور یافته و مشغول بررسی اسناد و مدارک مرتبط با ادعاهای مطرح‌شده از سوی مرتضوی است.

به گفته وکیل مدافع سازمان تامین اجتماعی، به دلیل حجم بالای پرونده با توجه به حضور دو ساله مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی بررسی این پرونده از سوی کارشناس زمان طولانی لازم دارد.

نظری ادامه داد: بیشتر اسناد و مدارکی که کارشناس مشغول بررسی آن است، به مسائل مالی مربوط می‌شود.

وی تاکید کرد: با برگشت پرونده به دادگاه، قاضی مجددا زمان جلسات رسیدگی به ادامه پرونده را اعلام می‌کند.

بخش دوم پرونده مرتضوی مشتمل بر 18 جلد و شامل ادامه شکایت سازمان تأمین اجتماعی، عباس پالیزدار و برخی شکات خصوصی است.

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 65 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:16

وی با بیان اینکه بودجه فرهنگی در دانشگاه پیام نور مظلوم واقع شده، ادامه داد: این مبلغ از شهریه اختصاصی دانشجویان کسب و همین میزان اندک در بعضی مواقع صرف کارهای دیگری می شود، همه این مسائل به دلیل اختصاص نیافتن سرانه فرهنگی به وسیله وزارت علوم است.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور در خصوص کمبود بودجه فرهنگی در سطح کشور گفت: این دانشگاه به دلیل تحقق شعار اصلی خود مبنی بر "اجرای عدالت آموزش برای همه، همه جا همه وقت" در صورت کمبود بودجه‌های فرهنگی از قسمت های دیگر سریعا این کمبود را تامین می‌کند و اجازه نمی‌‌دهد این مسئله خدشه‌ای به ترویج فرهنگ قطع وابستگی کامل از کشورهای دیگر وارد کند.

باغداری نیا تاکید کرد: دانشگاه پیام نور مهارت‌های لازم را به دانشجویان آموزش می‌دهد تا در زمان فارغ التحصیلی بتوانند زمینه‌های اشتغال و کارآفرینی را برای خود و دیگران ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه همایش‌های ملی دانشگاه پیام نور در جهت ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در همه مراکز این دانشگاه برگزار می شود، یاد آور شد: دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از بزرگ ترین مراکز علمی کشور تجربه خود را در اختیار سایر دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت علوم قرار داده تا الگویی مناسب در این زمینه باشد.

انتهای پیام/

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 58 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:16

سلامت نیوز: تعرفه‌های پزشکی سال ۹۵ که قرار بود در روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت تعیین تکلیف شود به روز سرنوشت‌ساز جلسات هیئت دولت موکول شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ا ز تسنیم، تعرفه‌های پزشکی سال 95 با گذشت 2 ماه از سال جاری هنوز تعیین تکلیف نشده است و این در حالی بود که مقرر شده بود در روز چهارشنبه 29 اردیبهشت آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی که رکن مهم قیمت‌گذاری در حوزه خدمات درمانی و... قرار دارد تعیین تکلیف شود.

بر این اساس طبق گفته یکی از مسئولان ارشد وزارت بهداشت وضعیت تعرفه‌ها در روز چهارشنبه 29 اردیبهشت تعیین تکلیف شده است ولی قرار بر این است تا اعلام رسمی آن در جلسه هفته آینده هیئت دولت صورت پذیرد.

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 82 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:16

حبیب الله اکبری معاون دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص خوابگاه های متاهلی اظهار داشت: خوابگاه متاهلی در دانشگاه علم و صنعت ایران وجود ندارد اما به افرادی که متقاضی خوابگاه متاهلی هستند، دانشگاه حدود 16 میلیون تومان وام می دهد و صندوق رفاه دانشجویان هم که 7.5 میلیون تومان وام می دهد که جمعاً 23.5 میلیون تومان می شود.

وی افزود: شرایط باز پرداخت این وام همانند وام های دیگر است یعنی دانشجو باید تا پایان دوره تحصیلی خود آن را تسویه نماید.

معاون دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران در خصوص آمار متقاضیان وام متاهلی بیان کرد: 80 نفر برای وام متاهلی متقاضی داشتیم که به همه این افراد وام پرداخت شد و 10 الی 15 نفر دیگر هم در حال طی مراحل وام خودهستند که پس از گذراندن مراحل وام به آنها تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 57 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:00

سلامت نیوز:مدیرکل بهزیستی استان تهران از شناسایی 165 معتاد اتباع خارجی در مرحله دوم طرح شناسایی و جمع آوری معتادان خیابانی خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،احمد دلبری گفت: بهزیستی استان تهران بر اساس مسئولیتی که دارد، طرح جمع آوری معتادان خیابانی را آغاز کرده است.

وی افزود: هم اکنون فاز دوم این طرح در حال پیگیری است و معتادان خیابانی شناسایی شده به مراکز اقامتی بهزیستی ارجاع داده می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به شناسایی بیماران مزمن روانی در فاز دوم طرح جمع آوری معتادان اظهارکرد: در میان کارتن خواب های جمع آوری شده، بیماران مزمن روانی و سالمندانی نیز شناسایی شدند که اعتیاد نداشته و به دلایل دیگر کارتن خواب شده اند.

دلبری ادامه داد: از تمام کارتن خواب های جمع آوری شده تست اعتیاد گرفته می شود و در این مرحله مشخص شد که 528 نفر از کارتن خواب ها معتاد نبوده بلکه سالمند و یا بیمار مزمن روانی هستند.

وی با ارائه آماری از تعداد کارتن خواب های جمع آوری شده در فاز دوم جمع آوری معتادان شهر تهران خاطرنشان کرد: بیش از 2300 نفر در فاز دوم این طرح جمع آوری شده و این افراد در مراکز میان مدت سازمان بهزیستی کشور نگهداری می شوند تا مراحل ترک خود را طی کنند.

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 66 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:00

سلامت نیوز:مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه شرایط بیمه تکمیلی در کشور ناپایدار است، گفت: بخش زیادی از کاری که به نام بیمه تکمیلی انجام می‌شود در واقع یک نوع حق العمل کاری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد جواد کبیر در نشست شورای مدیران آتیه سازان حافظ با بیان اینکه خوشبختانه شرکت آتیه سازان حافظ امروز به جایی رسیده است که این توان را در خود می‌بیند که وارد برنامه نویسی شود، افزود: در قوانین بالا دستی همچون برنامه پنجم توسعه و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بر حرکت بر اساس برنامه ریزی تاکید ویژه ای شده است.

وی تاکید کرد: ما باید نسبت به آنچه در حوزه ماموریتی‌مان است نگاه جدیدی داشته باشیم، شرکت آتیه‌سازان حافظ با توجه به جنس، بازار کار و حوزه ماموریتی که دارد نمی تواند یک موسسه بدون برنامه باشد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: قطعا امروز قلمرو کاری آتیه سازان با ۵ سال پیش بسیار متفاوت است، امروز از حدود ۱۴ میلیون جمعیت بیمه شده کل کشور، ۶ میلیون نفر آنها تحت پوشش آتیه سازان حافظ است، بنابراین بی شک شرکت آتیه سازان می‌تواند نقش اثرگذار و تعیین کننده در ایجاد تعادل در نظام عرضه و تقاضا در بازار بیمه تکمیلی داشته باشد.

کبیر با بیان اینکه بیمه تکمیلی در کشور ما از یک فرایند مناسب برخوردار نیست، افزود: برنامه می‌تواند ابزار بسیار خوبی در شرکت آتیه سازان حافظ برای ایجاد همگرایی بین بخش‌های مختلف این شرکت و نوع ارتباطش با سازمان های مرتبط باشد.

وی متذکر شد: اگر برنامه نداشته باشم نمی‌توانیم فعالیت‌هایمان را سازماندهی کنیم، ساماندهی فعالیت‌ها بدون اینکه برنامه‌ای پشت آن باشد ما را به هدف نمی‌رساند.
کبیر یادآوری کرد: مشکل دیگری که در بسیاری از سازمان‌ها و نهادها با آن مواجه هستیم برنامه گریزی است که محصول یک حاکمیت آنارشیسم است که هیچ وقت نمی‌تواند در بلند مدت نتیجه بخش باشد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران همچنین اذعان داشت: با بیان اینکه شرایط بیمه تکمیلی در کشور ناپایدار است، ولی در حال حاضر بخش زیادی از کاری که به نام بیمه تکمیلی انجام می‌شود در واقع یک نوع حق العمل کاری است.

وی ناپایداری منابع، رقابت برخی شرکت‌ها با شیوه‌های نادرست، نبود ضوابط و استاندارد در تبیین و تعیین کارکردهای بیمه در مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی و نبود فرایند روشن ارتباطی بین حوزه‌ بیمه‌های مکمل و حوزه های اجتماعی را از عوامل تهدید کننده برای شرکت آتیه سازان حافظ دانست.

کبیر با تاکید بر اینکه ادامه حیات بیمه آتیه سازان به عنوان تعادل کننده بازار بیمه مکمل ضروری است، گفت: امیدورایم این برنامه نقطه عطفی برای مدیریت منابع و تعریف جدید روابط بین ستوه مختلف ستاد آتیه سازان حافظ با زیر مجموعه اش باشد.

بازار درمان را در حوزه بیمه تکمیلی، ساماندهی می کنیم

سید مرتضی ادیانی مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ نیز با بیان اینکه جلسات متعددی برای تدوین برنامه استراتژیک داشته ایم، گفت: در صددیم بازار درمان را در حوزه بیمه تکمیلی، ساماندهی کنیم. همچنین در این جلسات تلاش کرده ایم تا برنامه ایی عملیاتی و تدوین شود که نیاز و منافع مشتری در آن لحاظ گردد.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز در برنامه‌نویسی به حدی رشد نکردیم که زنجیره ارتباطی بین برنامه‌ها حفظ شود، ادامه داد: در برنامه‌های کلان کشور مثل برنامه پنجم توسعه اصطلاحات زیبایی کنار هم چیده شده است که به تنهایی ارزشمند است مثل تجمیع منابع، خرید راهبردی و ... ولی هیچ زنجیره‌ای آنها را به هم متصل نمی کند، همزمان که از تجمیع منابع صحبت می شود از تخصیص ۱۰ درصد از درآمد هدفمندی یارانه‌ها و یا درصد مالیات بر ارزش افزوده به وزارت بهداشت گفته می شود، یعنی تجمیع زیر سوال می‌رود، مواردی از این قبیل در برنامه های نوشته شده زیاد دیده می‌شود.

ادیانی افزود: در تدوین برنامه استراتژیک شرکت در سال ۹۵، تلاش کردیم بازار درمان را در حوزه بیمه تکمیلی ساماندهی کنیم، این برنامه به دنبال ایجاد منابع مالی پایدار برای شرکت از طریق تولید منابع جدید، مدیریت هزینه‌ها و تنوع خدمات است.

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 68 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:00

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، این روزها تکنولوژی به شدت در زندگی روزمره ما نفوذ کرده و بخش جدایی ناپذیری از لحظات زندگی را رقم می زند که این همراهی همیشگی گاه دردسرهایی نیز در پی دارد.

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 88 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:50

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، این روزها تکنولوژی به شدت در زندگی روزمره ما نفوذ کرده و بخش جدایی ناپذیری از لحظات زندگی را رقم می زند اما این همراه همیشگی گاه دردسرهایی نیز در پی دارد.

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 65 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:50

فریدون رحیم زاده مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درگفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به توسعه کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه ها گفت: برای برگزاری این کرسی‌ها در دانشگاه‌ها امسال برنامه ریزی منسجمی صورت گرفته است. 

وی افزود: با توجه به اهمیت کرسی‌های آزاداندیشی از هیچ حمایتی برای برگزاری آن در دانشگاه‌های سراسر کشور دریغ نمی شود. 

مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، اردوهای رضوی را از دیگر برنامه های این وزارتخانه دانست و گفت: تلاش بر این است که هر دانشجو حداقل یک بار در طول دوران دانشجویی خود به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شود. اردوهای رضوی صرفا اردو نیستند بلکه برنامه های فرهنگی، تربیتی و ترویجی مختلفی در قالب این اردوها برای دانشجویان برگزار می شود. 

رحیم زاده با اشاره به ضرورت رشد و تعمیق آگاهی‌ها و مهارت آموزی دانشجویان بیان کرد: دانشجویان علاوه بر آموزش های تخصصی در محیط دانشگاه باید با مهارت های اجتماعی آشنا شوند و فرآیند اجتماعی شدن را خوب طی کنند. تعمیق، به روز کردن و تطبیق مسائل فرهنگی با نیاز روز دانشجویان ضروری است. 

انتهای پیام/

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 71 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:49

وزارت بهداشت را رها نمی‌کنم/از سهم تولید داخلی تجهیزات پزشکی راضی نیستم 

رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در نوزدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی و دارویی ایران هلث در خصوص انتشار خبر استعفای خود از این سمت گفت: فضای مجازی همواره پر از شایعات است و نباید به شایعات دامن زد. 

وی افزود: وزارت بهداشت و دکتر هاشمی را هیچگاه رها نمی‌کنم و تا آخر کار همراه و در خدمت  وزیر محترم بهداشت باقی می مانم. 

وی با بیان این مطلب افزود: تولید در تجهیزات پزشکی 40 درصد بوده که این مورد بسیار کم است اما افزایش آن نشدنی نیست. 

در حق مدیر بیمه مرکزی ظلم شد/ تعرفه‌ها فردا نهایی می‌شود 

 هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر بدهی کلان بیمه‌ها به وزارت بهداشت و فیش حقوقی چند ده میلیونی مدیران بیمه عنوان کرد: از این موضوع گله دارم و تصور می‌کنم در حق مدیر بیمه مرکزی با 50 سال سابقه کار ظلم شده است. مدیر بیمه مرکزی یکی از مدیران سالمی بود که در کشور خدمت می‌کرد. 

وی از نهایی شدن تعرفه ها در روز چهارشنبه،29 اردیبهشت ماه خبر داد. 

۹۵ درصد هزینه‌های دندانپزشکی از جیب مردم پرداخت می‌شود/ بحث تعرفه در هیئت وزیران مطرح نشده است 

 زالی رییس سازمان نظام پزشکی با بیان این که مردم ایران بالغ بر ۹۵ درصد هزینه های دندانپزشکی را از جیب خود پرداخت می کنند، تصریح کرد: لازم است تا بیمه‌های پایه خدمات دندانپزشکی را در سبد حمایتی خود قرار داده و بیمه‌های تکمیلی و بازرگانی نیز بیش از گذشته در حوزه دندانپزشکی سرمایه‌گذاری کنند. 

بازار واردات تجهیزات پزشکی 2 برابر تولید داخل/گلایه وزیر بهداشت از بیمه‌ها 

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در نوزدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی و دارویی ایران هلث گفت: 400 شرکت داخلی داریم که  کیفیت تولید آنها به 80 کمپانی می‌رسد، بازار خوبی برای تجهیزات وجود دارد چرا که علاوه بر 570 بیمارستان دانشگاهی و دولتی بیمارستانهای خصوصی هم متقاضی این محصولات هستند. 

هاشمی با اشاره به حیاتی بودن بحث اعتبار عنوان کرد: من با ١١٠ هزار نفر پرسنلی کار دارم که حقوق ماهانه آن‌ها از درآمد اختصاصی پرداخت می‌شود. اگر بیمه‌ها مطالبات را نپردازند، من نیز نمی‌توانم حقوق پرسنل وزارت بهداشت را بدهم.  

ارسال پيش نويس اعتبار بخشی ملی بيمارستان ها به دانشگاه های علوم پزشكی 

 مدير كل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت تصريح كرد: ٢٨ ارديبهشت ماه پيش نويس استانداردهاي جديد را به دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور ابلاغ كرديم و تا دو هفته منتظر ارسال نظرات مديران، كارشناسان و صاحب نظران حوزه بيمارستاني هستيم. از افرادي كه نظرات سازنده داشته باشند تقدير به عمل مي آيد. 

ورود 800 آمبولانس به ناوگان اورژانس 

 امین صابری‌نیا رییس اورژانس کشور با اشاره به اینکه نزدیک به هزار و 500 آمبولانس ناوگان اورژانس فرسوده است، گفت: برای رفع این مشکل با بودجه ای که برای نوسازی این حوزه در نظر گرفته شد 800 آمبولانس تا به امروز در کشور توزیع شده و قرار است 800 آمبولانس دیگر نیز طبق تفاهم انجام شده تا آخر سال به ناوگان اورژانس اضافه شود. 

20 درصد بارداری‌ها به سقط جنین می‌انجامد 

 لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در دومین کنگره سلامت باروری و نخستین کنگره بین‌المللی تولیدمثل که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، با اشاره به آمار تکان‌ دهنده سقط جنین در کشور گفت: بر اساس آخرین گزارش‌های رسیده متأسفانه 6 الی7 هزار مورد سقط جنین طی دو سال گذشته در پزشکی قانونی به ثبت رسیده و این در حالی است که این آمار تنها شامل مواردی است که  ثبت رسمی شده‌اند و سقط جنین‌هایی که گزارش‌ نشده‌اند نیز کم نیستند. 

وی تأکید کرد: برخی آمارها حاکی از آن است که هم اکنون 15 الی 20 درصد باروری‌ها به سقط جنین می‌انجامند، موضوعی که در تمام دنیا به هیچ عنوان از نظر اخلاق پزشکی مورد تأیید نیست.

انتهای پیام/

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 89 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:48

حسن حسینی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلام‌شهر در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تولید و استفاده از امواج الکترومغناطیس کاربرد فراوان در حوزه‌ی نظامی و هوافضا برای شناسایی و ردیابی هواپیما، کشتی‌ و تجهیزات نظامی دارد. از این‌ رو در نقطه‌ی مقابل، جذب این امواج که توسط رادارها انجام می شود، نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی از تولید نانوکامپوزیتی که قادر به جذب همزمان امواج الکترومغناطیس راداری و مادون‌قرمز حرارتی است، خبر داد و گفت: این نانوکامپوزیت می‌تواند به شکل رنگ، فیلم، صفحه و یا حتی پودر مورد استفاده قرار گیرد.

حسینی با اشاره به ترکیباتی که همزمان از خاصیت مغناطیسی و رسانایی الکتریکی برخوردار هستند، افزود: این ترکیبات می‌توانند به‌ عنوان جاذب امواج الکترومغناطیسی مورد استفاده قرار بگیرند، در این طرح از دو نوع نانوذرات در یک ساختار نانوکامپوزیتی استفاده شده است. 

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر تصریح کرد: نانوجاذب‌ها قادرند تجهیزات نظامی از قبیل کشتی، هواپیما و همچنین سربازان را در روز و شب از دید رادارها و دوربین‌های دید در شب مخفی کنند. همچنین از آن‌ها می‌توان در مراکز بیمارستانی و پرتودرمانی جهت محافظت از تکنسین‌ها و پرستاران استفاده کرد.

انتهای پیام/

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 65 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:30

بنابراین مطالعه اختلال در غذا خوردن سبب می‌شود قسمت پردازشگر مزه و طعم مواد غذایی در مغز دچار تغییراتی شده و فرد نتواند تمایز چشمگیری میان آب شیرین و آب معمولی قائل شود.

معمولا اختلال در غذا خوردن بر اثر تغییرات هورمونی در قشر اینسولار یا اینسولای مغز بوجود می‌آید، این بخش از مغز با احساسات، درک، کنترل حرکت و هوشیاری در ارتباط است.

نتایج این مطالعه نشان داد افراد چاق به این علت که آب معمولی و برخی غذاهای دیگر را شیرین و خوش مزه‌تر حس می‌کنند، میل بیشتری به خوردن دارند و بیشتر چاق می‌شوند. در مقابل، افراد خیلی لاغر به این علت که بیشتر غذاها را بی طعم حس می‌کنند میل کمتری به خوردن دارند و روز به روز لاغرتر می‌شوند.

منبع: Medical Daily

انتهای پیام/

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 88 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 10:22

رسول ديناروند ریيس سازمان غذا و دارو در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تصويب قانون دخالت سازمان ملی استاندارد در حوزه ی نظارت تجهيزات، گفت: اين موازی كاری از گذشته وجود داشته و مجلس نيز هفته پيش با تصويب قانون نظارت بر تجهيزات توسط سازمان ملی استاندارد، مجدد آن را تاييد كرد.

وي ادامه داد: طبق سياست‌های كلان، متولی نظارت بر كالاهای سلامت، وزارت بهداشت است. البته برخلاف تصور برخی، اين قانون اختيارات وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را سلب نمی‌كند.

ديناروند عنوان كرد: از طرفی تصويب قانون اختيارات سازمان غذا و دارو در حوزه‌ی نظارت، كنترل سلامت و اصالت كليه كالاها با اكثريت آرا در مجلس، نشان از نقش پررنگ سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت در اين حوزه دارد.

ریيس سازمان غذا و دارو يادآور شد: اميدواريم تفاهمی ميان سازمان‌های غذا و دارو، استاندارد و دامپزشكی برقرار تا از اين موازی‌کاری ها كاسته شود.

انتهای پیام/

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 104 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 8:53

موز و پوست داخلی آن سرشار از پتاسیم، املاح معدنی، فیبر، ویتامین A، B و آنتی اکسیدان است. این میوه با افزایش متابولیسم و انرژی بدن از پرخوری جلوگیری کرده و مدت زمان طولانی‌تری فرد را سیر نگه می‌دارد. زمانی که موز وارد بدن می‌شود شروع به سوزاندن چربی‌ها می‌کند.

می‌توانید قسمت داخلی پوست موز را به کمک قاشق یا چاقو تراشیده و با ترکیب آن با مواد طبیعی دیگر ماسک بسازید یا به تنهایی آن را بر روی پوست بدن و صورت خود قرار دهید. علاوه بر این، می‌توان این قسمت از موز را میل کرد و از فواید آن لذت برد. از جمله مهم‌ترین فایده‌های پوست موز از این قرار است:

از بین بردن زگیل‌های پوستی

کاهش چروک پوست

بهبود آکنه و جوش

مهار بیماری پسوریازیس

ضد درد قوی

ابزاری برای کاهش وزن

شفاف و نرم کردن پوست صورت

منبع: Healthy Food Team

انتهای پیام/

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 128 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 7:52